Πού οφείλεται η ατονία


Η ατονία είναι ένα συνήθες φαινόμενο,αλλά μπορείτε να την αντιμετωπίσετε ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές,οι οποίες θα σας ωφελήσουν γενικότερα.

Μα πόσοι υδατάνθρακες πια;


Μπορεί το junk food να είναι ένας επίγειος «παράδεισος» της γεύσης,όμως γνωρίζετε ότι σε αυτό οφείλεται η κούραση που νιώθετε πολλές φορές;Το σώμα σας καταναλώνει πολλή ενέργεια για να επεξεργαστεί τους υδατάνθρακες,που περιέχουν έτοιμες τροφές,πράγμα που σημαίνει,ότι αφού τους καταναλώσετε,νιώθετε κούραση,η οποία συνήθως συνοδεύεται από τάση υπνηλίας.Η καλύτερη λύση σ’αυτές τις περιπτώσεις,είναι να πάρετε έναν υπνάκο,δίνοντας την ευκαιρία στο σώμα σας να αναπληρώσει την χαμένη σας ενέργεια.Εναλλακτικά,προτιμήστε να καταναλώνετε φρούτα και λαχανικά,ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες

Έλλειψη άσκησης



Εάν το σώμα σας δεν έχει συνηθίσει να ασκείται,τότε σίγουρα θα δείτε την ενέργεια σας να σας εγκαταλείπει τη στιγμή που θα αποφασίσετε να ασκηθείτε λίγο παραπάνω.Το μυστικό για να μην κουράζεστε,είναι να προπονείστε σε τακτική βάση.Όταν ο οργανισμός μας συνηθίζει να ασκείται,απελευθερώνει ενδορφίνες για να χτίσει μυς.Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να έχετε τη δύναμη και την αντοχή να κάνετε περισσότερα,χωρίς να νιώθετε κόπωση κι εξάντληση τόσο εύκολα.

Zzzzzzzzz



Ο ύπνος είναι σημαντικός ,όχι μόνο επειδή προσφέρει ισορροπία στον οργανισμό αλλά επιπλέον,δίνει τον απαιτούμενο χρόνο στο σώμα να αναπληρώσει την χαμένη ενέργεια,που σπαταλήσατε κατά τη διάρκεια της ημέρας.Για τον λόγο αυτό,σιγουρευτείτε ότι αφιερώνετε περίπου ένα 8ωρο για τον βραδινό σας ύπνο.
Ένα μικρό μυστικό για να ξυπνάτε κάθε πρωι γεμάτοι ενέργεια είναι να ακολουθείτε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα ύπνου ακόμα και τα σαββατοκύριακα.

Προσέξτε το πρωινό σας  



Εάν σας αρέσει να τρώτε ένα «γλυκό» πρωινό,τότε ίσως θα πρέπει να αναθεωρήσετε για χάρη της ενέργειάς σας.Τα κέικ και τα muffins μπορεί να σας δίνουν ενεργειακή ώθηση στο ξεκίνημα της ημέρας,αλλά δυστυχώς αυτό δε διαρκεί για πολύ.
Για να μπορείτε να έχετε ενέργεια για το υπόλοιπο της ημέρας,προτιμήστε ένα πρωτεινούχο «αλμυρό»πρωινό,για παράδειγμα ένα πρωινό με βραστά αυγά ή ψωμί κι άπαχη γαλοπούλα,θα σας χαρίσει όλη τη διάθεση που χρειάζεστε για να ανταπεξέλθετε στην απαιτητική καθημερινότητα.

Καφές,αλλά με μέτρο 



Η αγαπημένη συνήθεια του πρωινού καφέ,είναι ευεργετική μόνο όταν την ακολουθείτε με μέτρο.Αντίθετα,στην περίπτωση της υπερκατανάλωσης,ο καφές μπορεί να δράσει ανασταλτικά «κλέβοντας» την ενέργειά σας.
Η κατανάλωση καφέ αυξάνει την παραγωγή κορτιζόλης κι ανδρεναλίνης στον οργανισμό.Εάν όμως συνεχίσετε να πίνετε καφέ κατά της διάρκειας της ημέρας,το αποτέλεσμα θα είναι να μειώσετε και τις δυο αυτές ορμόνες,προκαλώντας στην ουσία εξάντληση και κόπωση.Μία κούπα καφέ κι άφθονο νερό είναι,κατά τους ειδικούς ό,τι καλύτερο για να εντείνετε την ενέργειά σας.

Πόσα φρούτα είπαμε;

Δεν αποτελεί έκπληξη,που οι περισσότεροι διατροφολόγοι προτείνουν να καταναλώνετε 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα κι αυτό,όχι μόνο για να ωφελήσετε τη  υγεία σας,αλλά επιπλέον για να εξασφαλίσετε την απαιτούμενη πρόσληψη των θρεπτικών συστατικών που χρειάζεται ο οργανισμός ημερησίως,προκειμένου να έχει ενέργεια.
Για παράδειγμα,μία διατροφή με χαμηλά ποσοστά μαγνησίου,οδηγεί σε μόνιμη υπνηλία,ενώ αντίθετα η κατανάλωση πράσινων λαχανικών εγγυάται ενέργεια στο maximum.

Μειώστε το άγχος



Αν και σύμφωνα με τους ειδικούς το άγχος,σε ελεγχόμενα επίπεδα,μπορεί να είναι δημιουργικό,το υπερβολικό στρες είναι ικανό να σας κουράσει.Το μυαλό χρησιμοποιεί πολλή ενέργεια όταν είστε στρεσαρισμένοι,προκαλώντας στην ουσία μια «έκρηξη» αδρεναλίνης,η οποία σύντομα εξαντλείται,αφήνοντάς σας κατάκοπους.
Επειδή,όμως είναι δύσκολο να εξαλείψετε παντελώς από την ζωή σας το άγχος,μπορείτε να δοκιμάσετε τεχνικές κι ασκήσεις(π.χ γιόγκα,βαθιές ανάσες κλπ.),που μπορούν να σας βοηθήσουν να μετριάσετε το άγχος σας,διατηρώντας την ενέργεια σας σε δημιουργικά επίπεδα.
ΠΗΓΗ

Σχόλια